Thursday 21 January 2016

Reven, Ugla og Rotta....

Møt Brenda, servitør på mitt favorittlunchsted her i Medellin, hvor de serverer nydelig økologisk tomatsuppe og vannmelondrinker.


Hun halter bokstavelig talt rundt på restauranten med kopper og tallerkener så jeg får oppriktig dårlig samvittighet når jeg bestiller noe, eller når hun kommer med regningen. Årsaken til haltingen er fordi hun akkurat har tatt denne tatoveringen på venstre fot.

Den observante leser vil se at det er en rev. Grunnen til at hun valgte dette motivet er fordi det er favorittdyret til bestevennen hennes. Det er visst også den eneste vennen hun har sier hun, så for å vise hvor mye hun setter pris på vennskapet, valgte hun å ta denne tatoveringen. På den andre foten skal hun ta en ugle, som er hennes favoritt dyr. En sterk kandidat til årets venn spør du meg! Får bare håpe hun ikke får altfor mange venner framover, så ikke kroppen hennes ender opp med å se ut som en zoologisk hage til slutt.

UT                                                                                                                         INN







De av dere som leste forrige innlegg fikk med seg at jeg måtte bytte sted å bo her om dagen. Litt bittert siden det ble installert splitter ny varmtvannstank dagen jeg dro.....












Standarden i mitt nye hjem er ikke helt den samme som ved den siste, men det de taper på luksus tar de igjen på utvalget i de to nabobutikkene.....










Til venstre er det som ifølge butikkeier skal være en cannabisbasert energidrikk. Høres ut som en selvmotsigelse på lik linje som øl som gjør deg edru spør du meg. Dessverre var de ikke til salgs så de kunne prøves ut. Det var derimot utvalget til venstre, men de er jo en smule upraktiske å dra med seg videre i bagasjen.


Så med dette utvalget i nærheten var det kanskje ikke så rart fyren i sengen under meg (ifølge seg selv 90% colombiansk og 20% canadisk) var en smule smal i øynene da jeg entret rommet i 11 tiden torsdag morgen. Da bildet ble tatt var han i dusjen for å prøve å våkne litt, siden har jeg ikke sett han.

Her til lands heter forresten sjokoladekakene "Negerne". Tror vel ikke engang FRP i aleneregjering hadde latt den passere i Norge. Eller?


Til slutt en trist nyhet. Reisekameraten min, Rotta Rasmus, hadde en heller kjedelig start på dagen i dag. Hva som har skjedd vet jeg ikke, men det ser ikke bra ut dessverre. Jeg gjorde mitt beste, men gjenoppliving var nytteløst. Han var fæl til å fly rundt på mørke, lugubre steder nattestid. Dårlige matvaner hadde han også, kanskje det var det som tok livet av han til slutt.

Så inntil videre er jeg nå på egenhånd. Men jeg får stadig meldinger fra ivrige blogglesere som sier de tenker seg en tur til denne delen av verden, så om noen av dere velger å realisere de planene og vil møtes et sted, lover jeg å passe bedre på dere en jeg gjorde med Rasmus.

Så avslutningsvis skal dere få bloggens første selfie, fra minnestunden jeg hadde for han i dag. Grunnen til at jeg smiler er fordi jeg vet at han elsket livet, og hadde villet at dagen han gikk bort skulle det feires, ikke sørges. Også var det veldig gode drinker. Og så mye popcorn du ville ha.

RIP RASMUS!



No comments:

Post a Comment